Κυριακή, 30 Μαΐου 2010

Οι απολύσεις βλάπτουν σοβαρά την εταιρία.

Η Αμερικανική SOUTHWEST AIRLINES παραδίδει μαθήματα.
H 1η σε κίνηση στα εσωτερικά δρομολόγια της Αμερικής αεροπορική εταιρία, ξεχωρίζει σήμερα και χάρη στην επιμονή της, εδώ και 40 χρόνια να μην απολύει προσωπικό.
Σύνθημά της <Οι άνθρωποι αποτελούν το πιο κεφαλαιώδες κομμάτι του ενεργητικού μας, γιατί να θέλουμε να τους ξεφορτωθούμε ?>
Το κοινωνικό κόστος, η υπογεννητικότητα, τα έξοδα απόλυσης, η πτώση του ηθικού και της ευσυνειδησίας, έξοδα νέων προσλήψεων όταν περάσει η κρίση, απώλεια μνήμης και τεχνογνωσίας, μείωση παραγωγικότητας κ.λ.π.. οδηγούν μακροπρόθεσμα σε σίγουρη μείωση κερδών για την εταιρία.
Πώς εξηγείται τότε η εμμονή στο μοντέλο των απολύσεων ? να' ναι καλά οι ειδικοί !!!

Συνοψίζοντας :
1) Οι απολύσεις οδηγούν μακροπρόθεσμα σε πτώση της μετοχής.
2) Οι απολύσεις κάνουν κακό στην παραγωγικότητα
3) Οι απολύσεις δεν αποφέρουν κέρδη.
Στα παραπάνω καταλήγει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Στάνφορντ Τζέφρι Πφέφερ, επικαλούμενος και το βιβλίο Responsible Restructuring του Γουέιν Κάσιο, σε πρόσφατη ανάλυσή του στο περιοδικό Nesweek.

Μακάρι να βρεθούν μιμητές της southwest airlines και στην γηραιά ήπειρο.

Το παραπάνω άρθρο φιλοξενείται στο περιοδικό 4Τροχοί, τεύχος 05/2010, σελ.155.

Σάββατο, 29 Μαΐου 2010

Γίνε Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας.

Μέσω της Flight Radar βλέπουμε ότι περνάει από πάνω μας και το κυριότερο μας επιτρέπει να γνωρίζουμε από που έρχεται και που πάει.
Έχει μεγάλη πλάκα να είσαι εσύ ο ελεγκτής στον πύργο σου !!!

Πέμπτη, 27 Μαΐου 2010

Οι 2.000.000 χρυσές λίρες του 1825

Εθνικόν δάνειον δύο εκατομμυρίων χρυσών λιρών.

Στις 7 Φεβρουαρίου 1825 κι ενώ η επανάσταση βρισκόταν σε πολύ κρίσιμη καμπή, «συνωμολογήθη εν Λονδίνω, εθνικόν δάνειον δύο εκατομμυρίων χρυσών λιρών, δια την χρηματοδότησιν του αγώνος». Ρίξτε μια ματιά στην κατανομή αυτού του δανείου:

- Το δάνειο συμφωνείται στο 55% της ονομαστικής του αξίας, για να καλυφθούν οι επισφάλειες των Άγγλων πιστωτών, δηλαδή αυτομάτως τα 2.000.000 γίνονται 1.100.000 λίρες(!!!). Εμείς βέβαια πληρώναμε τόκους για 2.000.000.

Από τα 1.100.000 κρατούνται προκαταβολικά:
- Τόκοι δύο χρόνων 200.000 λίρες

- Μεσιτικά 68.000 λίρες

- Εξαγορά ομολογιών δανείου 212.000 λίρες

- Συμβολαιογραφικά 13.700 λίρες

- Έξοδα Ελλήνων (!) μεσαζόντων 15.487 λίρες.

Από τα εναπομείναντα, στέλνονται στις ΗΠΑ 156.000 λίρες για την κατασκευή δύο φρεγατών. Τελικά κατασκευάστηκε μόνο μία, που ήρθε στην Ελλάδα μετά το τέλος της επανάστασης και την έκαψε ο Ανδρέας Μιαούλης με τα ίδια του τα χέρια την 1η Αυγούστου 1831 στο λιμάνι τού Πόρου, όταν επαναστάτησε κατά του Καποδίστρια και τα στρατεύματα τού Κυβερνήτη έκαναν γιουρούσι για να καταλάβουν τον εξεγερμένο στόλο. (Δεν το ξέρατε ούτε αυτό, έτσι;)

Επίσης, 123.000 λίρες μένουν στην Αγγλία για την αγορά έξι πολεμικών πλοιαρίων. Πήραμε μόνο το «Καρτερία» μετά την επανάσταση. Συνεχίζουμε:

- Για μισθοδοσία φιλέλληνα(;) Κόχραν 37.000 λίρες
- Για αποπληρωμή πολεμοφοδίων 77.200 λίρες

- Διάφοροι λογαριασμοί (;;!!) 47.000 λίρες

Έτσι, από τα 2.000.000 χρυσές λίρες, έφθασαν τελικά στην Ελλάδα μόλις 190.000 λίρες. Αντί αυτά τα ελάχιστα που απόμειναν να πάνε στον αγώνα κατά των Τούρκων, κατασπαταλήθηκαν στον εμφύλιο που είχε ξεσπάσει ανάμεσα στους Μωραϊτες και τους Ρουμελιώτες. Οι καπεταναίοι στρατολογούσαν κόσμο για να χτυπήσουν τους εσωτερικούς εχθρούς και πληρωνόντουσαν από τα λεφτά του δανείου. Άλλο πλιάτσικο κι εκεί, πέραν του γεγονότος ότι Έλληνες σκότωναν Έλληνες. Ο Γκούρας για παράδειγμα, είχε ένα σώμα εκατόν πενήντα ενόπλων, αλλά έκανε ψεύτικους καταλόγους για πεντακόσιους και τσέπωνε την μισθοδοσία και τα τροφεία τους. Το ίδιο και οι αντίπαλοι του.

Όταν λοιπόν ο Καποδίστριας ανέλαβε Κυβερνήτης, έδωσε εντολή στον Πρόεδρο της επιτροπής οικονομικών Ανδρέα Κοντόσταυλο, να κάνει μια απογραφή (να και η πρώτη απογραφή στην ιστορία μας.) της περιουσίας του κράτους. Το κείμενο της επιτροπής ήταν λεπτομερέστατο και εξαιρετικά σύντομο. Περιείχε μία μόλις πρόταση:

«Κύριε Κυβερνήτα, εις το ταμείον του κράτους ευρέθη έν μόνο νόμισμα και αυτό κίβδηλον».


Απο τον καλό μου φίλο Χρήστο Μ.

Παρασκευή, 21 Μαΐου 2010

Μεταλαγμένα στο πιάτο μας.


Μέσω της τροφικής αλυσίδας, τρώμε ότι τρώνε τα ζωικά προϊόντα που καταναλώνουμε
Η GREENPEACE δίνει αγώνα για να τοποθετηθούν σημάνσεις σε αυτά τα προϊόντα, δηλαδή κατά πόσο τρέφονται (και κατ' επέκταση εμείς) με μεταλλαγμένα

Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010

BREVET 1000 Χλμ.

Παλαιότερη φωτό πηγαίνοντας για Πύργο

Αύριο ξεκινάει από Ελευσίνα για τον Γύρο της Πελοποννήσου, το 1000άρι Brevet της ΠΕΠΑ.
Αντανακλαστικά γιλέκα και αδιάβροχα απαραίτητα.

Καλά Χιλιόμετρα σε όλους.

Τετάρτη, 19 Μαΐου 2010

Τα "αρνητικά" των ποδηλατοδρόμων.


Γνωρίζετε ότι οι ποδηλατόδρομοι, υποβαθμίζουν τις γειτονιές ?, μειώνουν την αξία των γύρω ιδιοκτησιών? και επιβαρύνουν την κίνηση των πεζών ?.
Σύμφωνα με κάποια μερίδα κατοίκων του Ψυχικού αυτά θα συμβούν αν επιτραπεί η διέλευση ποδηλατοδρόμου από την γειτονιά τους.

Απολαύστε φρέσκιες ιδέες απο την "Ελευθεροτυπία"

Σάββατο, 15 Μαΐου 2010

Χαραλαμπίδης.

Προβλέψεις του Μιχάλη Χαραλαμπίδη το 1996 από το 6ο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ.

Το Blog του.

Παρασκευή, 14 Μαΐου 2010

Ποδήλατα στην Ουλτρέχτη

Στο Σχάλκβεϊκ μια μικρή κωμόπολη έξω απο την Ultrecht της Ολλανδίας, διαφημίζεται ο Γύρος Ιταλίας με αυτό τον πρωτότυπο τρόπο.

Τρίτη, 11 Μαΐου 2010

Ο Γύρος της λίμνης Βαϊκάλης.


Οσοι έχετε διαβάσει Ιούλιο Βερν και συγκεκριμένα τον Μιχαήλ Στρογκώφ, τότε θα θυμάστε την πόλη του Ιρκούτσκ.
Αν θέλετε να το βρείτε στον χάρτη, ψάξτε βόρεια της Κίνας και πάνω από την Μογγολία, υπάρχει μία τεράστια λίμνη.
Η λίμνη αυτή ανήκει στη Σιβηρία και βρίσκεται δίπλα στην πόλη του Ιρκούτσκ, είναι δε το 5ο σε όγκο απόθεμα γλυκού νερού του πλανήτη μας, επίσης είναι η βαθύτερη λίμνη και το κυριότερο κανείς μέχρι τώρα δεν είχε κάνει τον περίπλου της με την μυϊκή του δύναμη μόνο.
Τώρα ενώθηκαν 5 θεοπάλαβοι με mtb και ξεκίνησαν για ένα 43ήμερο ταξίδι που τελικά τους πήρε 36 ημέρες (25/2/10 με 4/4/10) με αρχή και τέλος το Ιρκούτσκ και ενδιάμεσα τον περίπλου της λίμνης.
Φυσικά απαιτείτε να επισκεφτείτε τις φωτογραφίες τους. Απορώ πως του κόλλησε ύπνος πάνω στην παγωμένη επιφάνεια, φυσικά δεν εννοώ το κρύο αλλά την αίσθηση ότι αυτή είναι η βαθύτερη λίμνη και έχει βάθος 1,6 χιλιόμετρα.
Αναλυτική περιγραφή του ταξιδιού τους στο blog τους.

Δευτέρα, 10 Μαΐου 2010

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ...ΣΗΜΕΡΑ

Φωτό : Αγνώστου σε μένα καλλιτέχνη *


Απολαύστε τον Μάνο Χατζηδάκη, που αν και έφυγε από κοντά μας το 1994, τα λόγια του είναι σήμερα ποιο επίκαιρα από ποτέ.

Επιμέλεια βίντεο φυσιοδίφης.


* Από πολλούς δεν ακολουθείται η καταγραφή του ονόματος του φωτογράφου κάτω από γνωστές ή άγνωστες φωτογραφίες, πχ τώρα τελευταία έμαθα ότι τις περισσότερες φωτό του μεγάλου Ελύτη τις είχε τραβήξει ο Νίκος Δήμου, για τον επίσης μεγάλο Μάνο καθώς και για τόσους άλλους δεν αναφέρεται ποτέ, δυστυχώς, το όνομα του φωτογράφου, ούτε καν ακόμη από περιοδικά και εφημερίδες.

Σάββατο, 8 Μαΐου 2010

NETWORK 1976

Μόλις ούρλιαξα, απόσπασμα απο την ταινία network με ελληνικούς υπότιτλους.

Πέμπτη, 6 Μαΐου 2010

Μεταμόσχευση προσώπου

Φωτό : "ΤΑ ΝΕΑ"

Ο Ραφαέλ από την Ισπανία στην πρώτη του συγκινητική δημόσια εμφάνιση χθες, με σκοπό να ενθαρρύνει ανάλογες δωρεές μοσχευμάτων στο μέλλον.

Οι Ιατροί στις μέρες μας είναι μικροί "θεοί", μπορούν να μας χαρίσουν την ζωή σε πολλές περιπτώσεις, χαλάλι τους ακόμη και τα φακελάκια, όσοι παίρνουν δηλαδή.

Τετάρτη, 5 Μαΐου 2010

Το Πολυτεχνείο Κρήτης στον Μαραθώνιο Οικονομίας

Φωτό : Πολυτεχνείο Κρήτης

Ο τρίτος διαγωνισμός που λαμβάνει μέρος η ομάδα TUCer είναι ο διεθνής Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell που πραγματοποιείται από τις 3 μέχρι τις 7 Μαΐου στο αυτοκινητοδρόμιο ΕUROSPEEDWAY-Lausitz που βρίσκεται στη Γερμανία. Η ομάδα διαγωνίζεται, όπως και τις προηγούμενες φορές, στην κατηγορία των αστικών οχημάτων, Urban Vehicles. Η κατηγορία αυτή δημιουργήθηκε το 2003 με σκοπό να προσεγγίσει τα συμβατικά αυτοκίνητα καθημερινής χρήσης. Η ομάδα διαγωνίζεται για δεύτερη χρονιά με το TUCer II, ένα πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο όχημα, εξοπλισμένο με κυψέλες υδρογόνου. Η συμμετοχή της ομάδας γίνεται υπό την αιγίδα του Πολυτεχνείου Κρήτης. Παραμένει, όπως και τις προηγούμενες δύο φορές, η μοναδική συμμετοχή ελληνικού ανώτατου ιδρύματος στην κατηγορία των αστικών οχημάτων.

Οταν η νεολαία μας, μας κάνει περήφανους
Τα λαμπρά μυαλά είναι το μέλλον και η ελπίδα της χώρας.
Καλή επιτυχία να έχουν.

Τρίτη, 4 Μαΐου 2010

Κωσταντινούπολη - Ασία με KTM 990 Adv

Το περιπετειώδες πνεύμα ενός νεαρού Τούρκου Αρχιτέκτονα με KTM 990 Adventure τον οδηγάει από τον Οκτώβρη του 09 στην μακρινή και εξωτική Ασία.
Το ταξίδι του άρχισε από την Κωνσταντινούπολη, έως το Πακιστάν συνταξίδευε με τον φίλο του Gerd από την Αυστρία, ο οποίος όμως μετά από ατύχημα και κάπου 15 χειρουργεία απέκτησε σχεδόν νέο πόδι.
Η άψογη φωτογραφική του ματιά επιβάλει να περιηγηθείτε στο adventure rider .
Από βλάβες το KTM ήταν άψογο, ο ίδιος όμως ο αναβάτης έκανε χρήση κόλλας για το σπασμένο δόντι του !!!!, στη Καμπότζη γνώρισε ένα Ισπανό ποδηλάτη !, για περισσότερα πατήστε λίγο πιο πάνω στην αναφορά.

Harley Davidson αραγμένο

Μια ωραία παρουσία στην πλατεία Χαλανδρίου.
Αλλα μηχανάκια οδηγάμε και άλλα κοιτάμε

Max Kaiser

Ο Γνωστός οικονομικός αναλυτής Μαξ Καϊζερ στην εφημερίδα το "Πρώτο Θέμα".

Δευτέρα, 3 Μαΐου 2010

Underground Railroad Bicycle Route

Στις Ηνωμένες Πολιτείες του 19ου αιώνα, είχε δημιουργηθεί ένα «μονοπάτι» με αφετηρία τις Νότιες Πολιτείες της Αμερικής το οποίο οδηγούσε τους σκλάβους στις ελεύθερες βόρειες Πολιτείες ή στον Καναδά. Εννοείται βέβαια ότι μόνο εύκολη υπόθεση δεν ήταν εκείνη την εποχή, αφού η διαδρομή περιλάμβανε κρυφά περάσματα, ασφαλή σπίτια και γνώστες οδηγούς. Υπολογίζεται συνολικά ότι διέφυγαν κάπου 100.000 σκλάβοι από τους οποίους οι περισσότεροι σκορπίστηκαν στις βόρειες πολιτείες ενώ κάπου 30.000 έφτασαν στον Καναδά.

Στο σήμερα όλη αυτή η παλιά διαδρομή γίνεται κομματιαστά ανάλογα την όρεξη, ενώ οργανώνεται από το Adventure Cycling φυσικά.

photo : Adventure Cycling Association

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ

Το βιβλίο του Γιώργου Δελαστίκ, «Το τέλος των Βαλκανίων» εκδόθηκε το 2008.

Φυσικά αναφέρετε στα πολύπαθα Βαλκάνια και πώς αυτή η περιοχή της Ευρώπης έφτασε εδώ που έφτασε. Οι χώρες που απαρτίζουν την περιοχή των Βαλκανίων, είτε ντρέπονται να πουν ότι είναι Βαλκάνιες, είτε έχουν τόσα πολλά οικονομικά δισεπίλυτα προβλήματα που λίγο ενδιαφέρονται για την συγκρότηση Βαλκανικού Μετώπου μέσα στη ΕΕ και στο ΝΑΤΟ.

Τον γνωστό μας σήμερα Ολι Ρεν, τον συναντάμε και τότε, ως υπεύθυνο της Κομισιόν για την διεύρυνση της ΕΕ, ο οποίος μάλιστα χαρακτηρίζει ως ….υποδειγματικά δημοκρατικό το (μακροπρόθεσμα θνησιγενές) κράτος των Σκοπίων. Φυσικά υπάρχει εκτενής αναφορά σε ότι έχει να κάνει με το γνωστό πρόβλημα της ονομασίας της FYROM και πως εντέχνως προσπαθούν να διαμορφώσουν καταστάσεις ακόμη και οι δικοί μας πολιτικοί.

Μεγάλη αναφορά γίνεται και στην Βουλγαρία όπου φαίνεται δεν έχει τέλος στην αναζήτηση του σωτήρα της. Κυβερνήσεις που την μια φορά είχαν αυτοδυναμία την επομένη χάνονται δια παντός. Πρόθυμοι προστάτες πολλοί, αποτέλεσμα κανένα. Τέτοιο πολιτικό τσίρκο δεν έχει ξαναγίνει.

Η Ρουμανία πιστεύει ότι δεν έχει καμία σχέση με μας τους Βαλκάνιους και «φεύγει» από τα Βαλκάνια. Το 25% του ΑΕΠ της χώρας ελέγχεται από κάπου 300 άτομα !!!!

Η Σερβία επιβιώνει και αυτή με προβλήματα, ο «θάνατος» του Μιλόσεβιτς που κάποτε τον εκθείαζαν οι Δυτικοί, τώρα βρέθηκε πολύ ύποπτα νεκρός στο κελί του στην Ολλανδία, όπως ακολούθησε και ο πρώην ηγέτης των Σέρβων της Κροατίας Μίλαν Μπάμπιτς κι αυτός στην Χάγη,… «αυτοκτόνησε», μάλλον θα τους πείραζε το κλίμα.

Οι Σλοβένοι μια από τα ίδια με τους Ρουμάνους , δεν θέλουν να αναφέρονται ως Βαλκάνιοι, ενώ από το ίδιο σύνδρομο πάσχει και η Κροατία.

Η Βοσνία διοικείται από τρείς εθνότητες , κάτι που δεν μπορεί να κρατήσει για πάντα. Στη ίδια μοίρα και το Μαυροβούνιο με το γειτονικό Κόσσοβο.

Η Αλβανία ένα κράτος που προέκυψε από γεωπολιτικές σκοπιμότητες της Αυστροουγγαρίας και της Ιταλίας με τους μισούς Αλβανούς να μένουν εκτός των ορίων τους κράτους τους στις αρχές του προηγούμενου αιώνα.

Σκέτος μύλος τα Βαλκάνια.

Ο Δελαστίκ αναλύει επίσης και γιατί θέλει ο Γαλλογερμανικός άξονας να διευρυνθεί η ΕΕ. Γιατί η Βουλγαρία με το 1/10 των μισθών της Ελλάδας εντάχθηκε σε αυτήν και μέχρι που φτάνει το βλέμμα της ΕΕ.

Τέλος ακολουθεί η Τουρκία με το casus beli, τα κατεχόμενα στην Κύπρο, τα Ίμια, τις γκρίζες ζώνες, την υφαλοκρηπίδα , τους αγωγούς και τον ανέφικτο εξευρωπαϊσμό της.

Σ ε 310 σελίδες χώρεσε ολο το Τσίρκο των Βαλκανίων. Μην το χάσετε αυτό το βιβλίο με το διαχρονικό ενδιαφέρον, από τις εκδόσεις Λιβάνη.

Ο Δελαστίκ σπούδασε Ηλ/γος Μηχ/κος στο Πολυτεχνείο των Πατρών, είναι δημοσιογράφος ειδικός σε θέματα εξωτερικής και διεθνούς πολιτικής, επίσης γνωρίζει 12 ξένες γλώσσες.