Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011

Ποδηλατόδρομοι Χαλανδρίου

Ελάτε να σας ξεναγήσω στην πόλη μου με το ποδήλατο...
Κατ' αρχάς να εξηγήσουμε ότι η χρήση των ποδηλατοδρόμων αφήνει παγερά αδιάφορους τους ποδηλάτες που κάνουν γρήγορα ή πολλά χιλιόμετρα ως προπόνηση.
Με κλειστά τα σχολεία ευκαιρία για βολτάρισμα με παιδιά, οι ποδηλατόδρομοι είναι για εμάς που θέλουμε απλά να μετακινηθούμε από το σημείο Α στο σημείο Β με το ποδήλατό μας οικογενειακώς
Τόσο τα Βριλήσσια όσο και το Χαλάνδρι έχουν φτιάξει ένα πολύ μικρό δίκτυο ποδηλατοδρόμων που φυσικά απέχει πολύ από το Μεσολόγγι και την Καρδίτσα για να μην πούμε την Βαρκελώνη και το Παρίσι.
Αν και σπάνια το κάνουμε, καλό θα είναι να προηγηθεί μια μικρή προθέρμανση πριν ξεκινήσετε.

Για να κάνουμε μια αρχή, πιάνουμε ως αρχή τον Σταθμό του Μετρό, "Πλακεντίας".
Από όπου κι αν έρχεστε βγαίνοντας από το Μετρό στον παράδρομο της Αττικής Οδού, στρίβετε αριστερά και μπαίνετε στον με έντονα χρώματα βαμμένο κόκκινο ποδηλατόδρομο, μην ξεχνάτε να έχετε και κουδουνάκι, στις αστικές μετακινήσεις βολεύει.

Αφού κινηθείτε για μερικά μέτρα στον παράδρομο θα δείτε σύντομα μπροστά σας να απλώνετε ένα πάρκο, που ουσιαστικά είναι η οροφή της κλειστής πλέον Αττικής οδού.
Σε μιαν άκρη στο τελείωμα του πάρκου, ο δήμος έβαλε μηχανήματα ιδιοδεκτικότης, δωρεάν για όλους, προσβάσιμα φυσικά όλο το 24ωρο. Πολύ καλή κίνηση μιας και ξεπιάνουμε τους μύες μας σε υπαίθριο ανοιχτό χώρο.
Αν πεινάσατε απέναντι υπάρχει το Cosmic, με πολύ προσεγμένα προϊόντα.

Μετά το τελείωμα του πάρκου στρίβουμε αριστερά και μπαίνουμε στην οδό Ολύμπου. Είναι ο δρόμος που πρώτος ποδηλατοδρομήθηκε και εγώ πάντα ήμουν αρνητικός για αυτό το έργο μιας και το θεωρούσα καθαρά ψηφοθηρικό. Σήμερα όμως με την ένωσή του με την πλατεία, θεωρώ ότι άρχισε να επιτελεί κάποιο έργο.
Κάθε φορά που βρίσκομαι εδώ βλέπω πάντα κάποιον ποδηλάτη να βολτάρει.
Εκεί που τελειώνει η σηματοδότηση του ποδηλατοδρόμου της οδού Ολύμπου, στρίβουμε δεξιά στην Ηρακλειδών και μετά από μια μικρή πορεία στρίβουμε αριστερά στην οδό Θησέως. Στο επόμενο στενό πάμε δεξιά στην οδό .......

Οδός Αγίου Παντελεήμονος, προσπεράστε τους απαίδευτους και αήθης οδηγούς που μετατρέπουν τον ποδηλατόδρομο σε χώρο στάθμευσης και συνεχίστε ευθεία. Τέτοιοι πάντα θα υπάρχουν.
Προσοχή σε λίγο θα διασταυρωθείτε με την Λεωφόρο Πεντέλης, είστε εκτός σηματοδοτημένου δικτύου , συνεχίστε ευθεία ακριβώς απέναντι η Αγίου Παντελεήμονος συνεχίζει κανονικά
Εδώ να σας πούμε ότι όποιος συναντήσει πρόβλημα με το ποδήλατό του, στα 10 μέτρα δεξιά σας, υπάρχει ποδηλατικό μαγαζί.
Στην εκκλησία στρίβουμε δεξιά στην οδό Άλσους για να συναντήσουμε ισως το ομορφότερο κομμάτι της διαδρομής.

Για να μπείτε σε αυτό τον δρόμο στην Οδό Αλσους θα πρέπει να προσέξετε, καθώς κατηφορίζετε για την πλατεία στα 300 μέτρα περίπου, μια απότομη κατηφόρα που ΔΕΝ πρέπει να αφεθείτε, στα 5 μέτρα στρίβετε αριστερά και μπαίνετε στο πλακόστρωτο δρομάκι που ουσιαστικά τερματίζει στον κέντρο του Χαλανδρίου στην Πλατεία Δούρου.
Συνολική απόσταση υπολογίστε περίπου 3 χλμ.
Ιδανικότερη στογμή για βόλτα με βροχούλα και νωρίς το βράδυ.
Ολη η παραπάνω διαδρομή φωταγωγείται το βράδυ και δεν θα δυσκολεύτείται πουθενά.